Bu strateji, platformun sadece kısa video merkezli olmadığını ve içerik üreticilerine daha fazla esneklik sunmayı hedeflediğini gösteriyor. Uzun videolar, izleyicilere daha zengin hikayeler ve detaylı içerikler sunarak platformun çekiciliğini artırabilir. TikTok’un bu hamlesi, hem izleyicilerin ilgisini çekecek hem de içerik üreticilerinin daha yaratıcı çalışmalar yapmasını teşvik edecek bir adım olarak değerlendiriliyor. Eğer siz de TikTok’ta dikkat çekici içerikler üretmeyi hedefliyorsanız, şimdi uzun format videolara yönelmenin tam zamanı.
Geçen yıl TikTok, içerik üreticilerini daha uzun videolar üretmeye teşvik etmek amacıyla “Yaratıcılık Programı” adında yeni bir kazanç sistemini hayata geçirdi. Şimdi ise şirket, bu programı “Yaratıcı Ödülleri Programı” adı altında genişletiyor ve yalnızca bir dakikadan uzun videolar için ödeme yapılacağını duyurdu.
“Yaratıcı Ödülleri Programı, bir dakikadan uzun yüksek kaliteli, orijinal içerikleri dört ana alan üzerinden optimize edilmiş bir ödül formülü ile ödüllendirmeye devam edecek: orijinallik, izlenme süresi, arama değeri ve izleyici etkileşimi,” diye belirtti şirket.
TikTok, daha uzun içeriğin daha kazançlı olduğunu vurgulayarak, “son altı ay içinde toplam yaratıcı gelirin %250’den fazla arttığını ve aylık 50.000 dolar kazanan yaratıcıların sayısının neredeyse ikiye katlandığını” belirtti.
TikTok içerik üreticilerine çok para kazanmanın formülünü açıkladı
Ayrıca TikTok, içerik üreticileri için abonelik özelliklerini genişletiyor. Daha önce yalnızca canlı yayın yapanlar için sunulan özel (ücretli) içerik, rozetler ve kişiselleştirilmiş emoji gibi tekliflere erişim sağlanırken, şimdi bu avantajlar canlı yayınların ötesine taşınıyor. “Yakın haftalarda, uygun yaratıcılar topluluklarını daha fazla değer katarak güçlendirmek için yeni bir yola kaydolabilirler. Bu, özel içerik ve avantajlar aracılığıyla sağlanırken, en çok etkileşimde bulunan topluluklara sevdikleri yaratıcılarla daha derin bir bağ kurma fırsatı sunuyor,” diye yazdı TikTok.
Şirketin Yaratıcı Fonu, video uzunluğu için minimum bir gereklilik olmadan geçen yıl sona erdi ve sıklıkla düşük ödemeleri nedeniyle eleştirildi. Geçen yıl, yayıncı Hank Green, platformda 1.000 görüntülenme başına yaklaşık 2.5 sent kazandığını, bu miktarın YouTube kazançlarının bir kısmı ve fon öncesi TikTok kazançlarının yarısı olduğunu paylaştı.
Buna karşın, beta Yaratıcılık Programını benimseyen bazı yayıncılar (abone sayıları yarım milyondan birkaç milyona kadar değişen) ayda düşük binlerden neredeyse 100.000 dolara kadar değişen ödemeler aldı, bu durum Yaratıcı Fonundaki deneyimlerinden “tam bir 180 derece dönüş” olarak nitelendirildi. Ancak, izleyiciler daha uzun videolara karşı belirsiz hissediyor. TikTok’un geçen yıldan bir iç anketine göre, kullanıcıların neredeyse %50’si bir dakikadan uzun videoları “stresli” buldu ve kullanıcıların üçte biri videoları çevrimiçi iki kat hızda izliyor.
Yaratıcıları nasıl ödüllendireceği, TikTok’un şu anda karşılaştığı tek zorluk değil. Dün, ABD’li yasama üyeleri, uygulamanın Amerika Birleşik Devletleri’nde kalabilmesi için ana şirket ByteDance’in TikTok’u satmaya zorlayacak yeni bir yasa teklifi sundu.